På turné med dLive - Susanne Sundfør

På turne med dLive - Susanne Sundfør

I forbindelse med utgivelsen av den nye plata “Music for people in trouble” har Susanne Sundfør gjort en liten Norgesturné. 
Henns liveopptredener har kun høstet gode anmeldelser og som artist blir Susanne Sundfør sett på som et unikum i norsk popmusikks historie.
Produksjonen på denne turnéen var flott, mektig og rendyrket profesjonelt utført.
Bak et fantastisk band, og en fantastisk artist trengs det også en knirkefri teknisk produksjon som kan levere artistbudskapet og leve opp til utøvernes individuelle behov.
Jørgen Brennhovd - (FOH) og Einar Norberg - (Monitor) er begge dyktige og erfarne lydteknikere som har turnert med ulike artister i en årrekke.



“Jeg vil ha en mikser med lite footprint, som låter bra og har alle funksjonene som jeg trenger i en live situasjon. 
Allen&Heath dlive c1500 oppfyller alle disse kravene for meg.” sier Einar Norberg.

Einar var raskt ute med å gå til anskaffelse av en Allen&Heath C1500 utstyrt med et Dantekort for Virtuell lydsjekk, og en CDM48 mixrack.
Denne har han benyttet til både til FOH show med Elsa&Emilie i sommer og monitorjobber med Midnight Choir.
Derfor ønsket hanå benytte denne flaten som monitorbord også på Susanne-turnéen.

Drøftingen av teknisk løsning var i gang med Jørgen Brennhovd om å benytte et dLive system på FOH også, og Jørgen var ikke negativ til tanken.

“Jeg har brukt dlive C1500 som monitormikser med Jaga Jazzist, samt har også fått noen større dLive miksere levert rundt om i Norge og har kun hatt gode erfaringer.
Ett ønske jeg hadde for denne turnéen var å ha en flate med noen flere fadere enn 12 stk. 
Jeg er glad i å bruke DCA i måten jeg jobber på, og en C2500 mikser har fungert fint for meg på denne runden. 
Nesten helt lik en C1500, men med 8 fadere til og 6 soft-rotaries som gav meg en arbeidsflyt som jeg kunne like.” sier Jørgen.

To stk Allen&Heath Giga-Ace kort  ble brukt for å splitte alle kanaler digitalt mellom Mixrackene. Dette gjorde at de kunne slippe å ta med seg en analogsplitt eller være avhengige av å få det levert på hver plass. Det gjør arbeidsdagen enklere for alle.

Produksjonen endte opp på 56 kanaler og man supplerte derfor med en DX32 - Expander for å få noen flere analoge inputs. Dette var så enkelt som å plugge inn en nettverkskabel så var alle de ekstra inngangene på plass.
TieLines funksjonaliteten i I/O vinduet ble brukt for å sende kanaler frem og tilbake imellom oss. 
Alt i alt, et godt stabilt og fleksibelt system for oss!